Przedmioty 5 sem. - rolnictwo, nst. i-go stopnia (inż.) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU PRZYRODNICZO TECHNOLOGICZNEGO)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2016/17-L - Semestr letni 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - Semestr letni 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - Semestr letni 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | |||||
PRO-NI>AGRGIA |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe procesy oraz relacje występujące w środowisku atmosferycznym, glebowym i wodnym. Ocena ich występowania oraz oddziaływania na zmienność produkcji rolniczej. |
|
||
PRO-NI>CHELNA1 |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę z zakresu właściwości gleb, roślin oraz nawozów celem poznanie wzajemnych zależności pomiędzy tymi czynnikami produkcji w procesie żywienia roślin oraz obiegu składników chemicznych w ekosystemach rolniczych. |
|
||
PRO-NI>CHELNA2 |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę z zakresu właściwości gleb, roślin oraz nawozów celem poznanie wzajemnych zależności pomiędzy tymi czynnikami produkcji w procesie żywienia roślin oraz obiegu składników chemicznych w ekosystemach rolniczych. |
|
||
PRO-NI>GLESKA |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z genezą gleb organicznych, ich rozmieszczeniem na Świecie i w Polsce, hydrologią obszarów mokradłowych, systematyką gleb, właściwościami gleb, znaczeniem w przyrodzie i gospodarce człowieka, sposobami ich użytkowania (rolnicze, leśne), sposobami ich ochrony oraz renaturyzacji. |
|
||
PRO-NI>MINIL | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie kursu studenci poznają genezę, budowę, cechy i znaczenie jednego z podstawowych czynników niezwykle ważnych dla wspierania żyzności i odporności gleb na degradację, jakim są minerały ilaste. Studenci zapoznają się ze specyficznymi właściwościami minerałów ilastych oraz poznają praktycznie metody ich oznaczania i interpretacji uzyskanych wyników. Poznają rolę minerałów ilastych w kształtowaniu jakości środowiska glebowego i jego funkcjonowaniu, a także w rolnictwie. |
|
||
PRO-NI>NAJEKO |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu przedstawiane i analizowane są podstawowe zagadnienia dotyczące występowania i zróżnicowania ekosystemów na kuli ziemskiej. Omawiane są ważne i ciekawe ekosystemy z naukowego i poznawczego punktu widzenia, w tym ekosystemy ekstremalne. |
|
||
PRO-NI>OCHRZ |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Prezentacja zasad ochrony zbiorowisk łąkowych. Znaczenie ochrony czynnej w zachowaniu bioróżnorodności łąk. Sposoby użytkowania sprzyjające ochronie łąk cennych przyrodniczo. |
|
||
PRO-NI>OGÓLIN2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs jest wprowadzeniem do polowej produkcji roślinnej w agroekosystemie. Charakteryzuje ekologiczne poziomy organizacji, strukturę troficzną i bioróżnorodność agroekosystemu oraz czynniki siedliska wpływające na roślinę uprawną. Przedstawione są w nim zagadnienia dotyczące technologii uprawy roli, siewu, pielęgnowania i zbioru roślin uprawnych a także podstawy konstrukcji płodozmianów. |
|
||
PRO-NI>PODAMI |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia i definicje związane z gospodarką odpadami; Uwarunkowania prawne gospodarki odpadami w Polsce; Kryteria i sposoby klasyfikowania odpadów w Polsce; Kompetencje poszczególnych organów władzy publicznej w zakresie gospodarowania odpadami. Zarządzanie gospodarką odpadami: odzysk, recykling, utylizacja, ewidencja, sprawozdawczość, kary i sankcje. |
|
||
PRO-NI>ROSSKU |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mechanizmami tolerancji roślin na substancje zanieczyszczające, ewolucję tych mechanizmów oraz z różnymi sposobami zastosowania roślin w celu monitoringu czy oczyszczania środowiska. |
|
||
PRO-NI>SADO |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe informacje na temat wartości odżywczej owoców, wymagań przyrodniczych, sposobów rozmnażania, metod uprawy, nawożenia, prowadzenia drzew i przechowywania owoców. Omawiane są odmiany i podstawy produkcji najważniejszych gospodarczo gatunków roślin sadowniczych. |
|
||
PRO-NI>ŚRPGÓR |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie zróżnicowania warunków przyrodniczych terenów górskich. Szczególna uwaga zwrócona zostanie na przedstawienie wpływu rzeźby terenu, skały macierzystej, klimatu i roślinności na warunki gospodarowania na obszarach górskich. |
|
||
PRO-NI>TECCZA |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student pozna podstawy maszynoznawstwa, budowę i zasadę działania silników i ciągników rolniczych, wykorzystania narzędzi i maszyn rolniczych w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej. Podstawowe zagadnienia związane z teorią działania elementów maszyn i ich podzespołów. Analiza technologii wykonania oraz kinetyki podzespołów maszyn. Prawidłowy dobór urządzeń i metod regulacyjnych. |
|
||
PRO-NI>WARO |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe informacje na temat biologii, wartości odżywczej warzyw, metod rozmnażania, wymagań przyrodniczych, nawożenia, zwalczania chwastów, ochrony przed chorobami i szkodnikami, metod uprawy i zbioru, traktowania posprzętnego. |
|
||
PRO-NI>WYKSKA |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Metody bioindykacyjne z wykorzystaniem roślin i porostów pozwalające na ocenę stanu środowiska – jego właściwości (np. odczyn gleby, trofia, wilgotność, naturalność ekosystemów) oraz zmian (w wyniku zanieczyszczeń chemicznych oraz innych form działalności człowieka). |
|
||
PRO-NI>ŻYZGLE |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot opisuje wpływ czynników antropogenicznych na właściwości gleby oraz jakość plonów w warunkach antropopresji. Zapoznaje ze sposobami oceny zagrożenia degradacją gleby, stanu degradacji gleb oraz jakości plonu. Pokazuje jak racjonalnie wykorzystywać glebę podlegającą degradacji, przeciwdziałać jej degradacji, prowadzić działania poprawiające jakość gleb zdegradowanych. Uczy jak gospodarować glebami podlegającymi degradacji tak aby otrzymywać produkty o możliwie najlepszej jakości. |
|
||