Przedmioty 3 sem. - rolnictwo, nst. II stopnia (mag.) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU PRZYRODNICZO TECHNOLOGICZNEGO)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2016/17-L - Semestr letni 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - Semestr letni 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | |||||
PRO/AG-NM>AGRA |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach prowadzonego przedmiotu zostaną studentom przedstawione osiągnięcia z zakresu biotechnologii roślin, ze szczególnym zwróceniem uwagi na korzyści płynące z zastosowania tych metod w hodowli roślin oraz rolnictwie. W trakcie kursu główny nacisk jest położony na poznanie różnych metod kultur in vitro oraz systemów markerów molekularnych dla przyśpieszenia procesu doskonalenia roślin uprawnych i uproszczenia selekcji. Szczegółowo zostanie opisana rola przemian genomów w procesie doskonalenia roślin uprawnych, z uwzględnieniem syntenii. Poznanie sposobów otrzymywania, identyfikacji i wykorzystania roślin genetycznie zmodyfikowanych jako narzędzia biotechnologicznego wywołującego wiele kontrowersji. |
|
||
PRO/AG-NM>DIAGALT |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z diagnostyką gleb i roślin oraz interpretacja uzyskiwanych wyników w odniesieniu do nowoczesnych metod produkcji z uwzględnieniem ich efektywności oraz ochrony środowiska. |
|
||
PRO/AG-NM>GLOBZAGR |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Definicja, podział oraz charakterystyka najważniejszych globalnych problemów cywilizacyjnych, szczególnie globalnych problemów środowiskowych. Główne założenia i zasady zrównoważonego rozwoju, zasady zrównoważonego korzystania z zasobów środowiska. |
|
||
PRO/AG-NM>KSZUTZ |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z wpływem typu gospodarowania na procesy zachodzące w skali krajobrazu. Funkcja zalesień śródpolnych i roślinności przy rowach melioracyjnych w krajobrazie rolniczym. Model płatów i korytarzy w planowaniu przestrzennym. |
|
||
PRO/AG-NM>METORRS |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozpoznawanie chorób roślin rolniczych. Metody ochrony roślin. Strategie ochrony roślin w różnych systemach rolniczych. Wpływ stosowanych metod ochrony roślin na środowisko naturalne. |
|
||
PRO/AG-NM>METZATER |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z metodami zagospodarowania terenu wokół domu oraz w krajobrazie rolniczym. Podstawy projektowania i dobór gatunków do nasadzeń w ogrodzie przydomowym. Zasady pielęgnacji zieleni. Sposoby zakładania nawierzchni trawiastych. Dobór gatunków do nasadzeń w krajobrazie rolniczym, ze szczególnym uwzględnieniem zadrzewień śródpolnych i nasadzeń przy rowach melioracyjnych. |
|
||
PRO/AG-NM>PODWIE |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści wykładów dotyczą sytuacji gospodarczej Polski oraz programów skierowanych do rolników w ramach WPR, tak aby rolnictwo oddziaływało w jak najmniej negatywnym stopniu na środowisko. |
|
||
PRO/AG-NM>PRMGR |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasady pisania pracy dyplomowej w oparciu o wyniki doświadczenia polowego, badań terenowych i analiz laboratoryjnych opracowanych statystycznie. |
|
||
PRO/AG-NM>ROŚYCH |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Funkcje, rodzaje i cechy terenów zadarnionych oraz właściwości biologiczne roślin darniotwórczych. |
|
||
PRO/AG-NM>SEMI3 |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminaria mają na celu przygotowanie studenta do przeprowadzenia badań naukowych i napisania pracy magisterskiej z zakresu polowej produkcji roślinnej. Zaznajamia się on z metodami badawczymi, schematami doświadczeń rolniczych, planuje badania własne, wykonuje badania, przeprowadza obliczenia statystyczne, analizuje wyniki, pisze pracę magisterską. |
|
||
PRO/AG-NM>SKCHEM |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przyczyny i skutki chemizacji rolnictwa. Środki chemiczne stosowane w rolnictwie. Oddziaływanie chemizacji na degradację fizyczną i chemiczną gleb. Migracja składników pokarmowych w agrocenozie, skutki podaży biogenów w środowisku. Oddziaływanie niezrównoważonego nawożenia oraz utylizacji odpadów na agrocenozę. Przemieszczanie stosowanych substancji w układzie gleba – roślina – człowiek. Możliwości ograniczenia zużycia środków chemicznych w rolnictwie. |
|
||
PRO/AG-NM>TECTWA |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omówienie i ocena stosowania technologii nawożenia w różnych systemach rolniczych, ocena efektywności ekonomicznej środków produkcji w różnych systemach gospodarki rolnej, systemy informatyzacji przestrzennej w produkcji rolniczej, aktualne wykorzystanie technologii precyzyjnego rolnictwa nawożeniu roślin uprawnych. |
|
||
PRO/AG-NM>WYBYCH | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie studiów student poznaje definicję odmiany i jej rodzaje, śledzi perspektywy rozwoju rynku nasiennego. Zapoznaje się z ustawą o nasiennictwie i przepisami prawnymi, oceną i rejestracją odmian i prawami hodowców. Rozumie potrzebę ochrony prawnej odmian na poziomie krajowym i międzynarodowym. |
|
||
PRO/AG-NM>ZRÓROZ |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwój koncepcji zrównoważonego rozwoju. Ocena realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju poprzez jego łady: społeczny, gospodarczy i środowiskowy |
|
||