Przedmioty 3 sem. - ochrona środowiska, st. stacjonarne (ERASMUS) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU PRZYRODNICZO TECHNOLOGICZNEGO)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - Semestr letni 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - Semestr letni 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - Semestr letni 2021/22 2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - Semestr letni 2022/23 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023/24-L - Semestr letni 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
POS-SE>NATRESOURCE |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
POS-SE>BIOCHFIZR | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowa wiedza teoretyczna z zakresu biochemii i fizjologii roślin oraz umiejętności prowadzenia podstawowych prac w laboratorium biochemicznym. |
|
||
POS-SE>BOT2 | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu Botanika II jest wprowadzenie do systematyki roślin i taksonomii. Przedmiot obejmuje teorię i praktykę klasyfikacji roślin. Obejmuje również charakterystykę wybranych rodzin roślin. Uczestnicy zdobywają rozległą wiedzę na temat systematyki roślin i identyfikacji gatunków. |
|
||
POS-SE>EIZŚ | brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe problemy jakości środowiska przyrodniczego, polityka środowiskowa, zarządzanie środowiskowe, monitoring jakości środowiska, technologie ochrony poszczególnych elementów środowiska i zasady finansowania ochrony środowiska w Polsce i UE. |
|
||
POS-SE>ENDIE | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Testowy opis do czasu dostarczenia sylabusa |
|
||
POS-SM>GLESKU |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z genezą gleb organicznych, ich rozmieszczeniem na Świecie i w Polsce, hydrologią obszarów mokradłowych, systematyką gleb, właściwościami gleb, znaczeniem w przyrodzie i gospodarce człowieka, sposobami ich użytkowania (rolnicze, leśne), sposobami ich ochrony oraz renaturyzacji. |
|
||
POS-SE>ZASNAT | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teorie trwałości i odnawialności zasobów naturalnych; znaczenie innowacyjności i recyklingu; najważniejsze grupy zasobów energetycznych, (przemysłowych (metale, sole), skalnych i biologicznych; metody pozyskiwania surowców i ich wpływ na środowisko. |
|
||
POS-SE>OZSG | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu ugruntowanie wiedzy na temat typów zanieczyszczeń organicznych w glebie ze szczególnym naciskiem na ich źródła antropogeniczne oraz skutków ich oddziaływania na glebę. Ocena zanieczyszczenia środowiska glebowego substancjami organicznymi (dobór odpowiednich metod poboru, ekstrakcji oraz oznaczania poszczególnych klas zanieczyszczeń organicznych w próbkach glebowych, regulacje prawne określające ich dopuszczalne stężenia w glebie). |
|
||
POS-SE>ORFIT | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student zdobywa podstawową wiedzę z systematyki morfologii oraz biologii wybranych grup zwierząt odżywiających się tkankami roślin, będących potencjalnymi szkodnikami w ekosystemach poddanych dużej presji antropogenicznej. Rozpoznaje najważniejsze grupy zwierząt. Określa typy uszkodzeń roślin i omawia ich szkodliwość. Rozróżnia stadia rozwojowe fitofagów oraz przewiduje skutki ich żerowania. |
|
||
POS-SE>PLAICS |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z najważniejszymi grupami szkodliwych i pożytecznych organizmów występujących na plantacjach roślin uprawnych, jak również przedstawienie podstawowych metod ochrony przed najważniejszymi szkodnikami, patogenami i chwastami. |
|
||
POS-SE>PRZYSKA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Formy organizacji organizmów roślinnych, podstawy organogenezy, organografia, modyfikacje organów wegetatywnych, formy życiowe roślin, rozmnażanie organizmów roślinnych –płciowe i bezpłciowe, rozwój i budowa organów generatywnych roślin naczyniowych, biologia zapylania i rozsiewania diaspor, bank nasion. |
|
||
POS-SE>WYBRORFT | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci uzyskają podstawową wiedzę na temat taksonomii, morfologii i biologii różnych zwierząt żyjących na tkankach roślinnych, potencjalnie szkodliwych organizmach w obrębie ewolucji człowieka. Rozpoznaje najważniejsze grupy zwierząt. Umie określić rodzaje uszkodzeń roślin i omawia ich szkodliwość. Rozpoznaj różne typy stadiów roślinożerców i przewiduj skutki ich karmienia. |
|
||