Przedmioty 1 sem. - ochrona środowiska, st. stacjonarne (ERASMUS) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU PRZYRODNICZO TECHNOLOGICZNEGO)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - Semestr letni 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/23 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2020/21-Z | 2021/22-Z | 2022/23-Z | 2023/24-Z | |||||
POS-SE>PODGEOL | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do znajomości procesów kształtujących budowę geologiczną oraz ukształtowanie powierzchni ziemi (formy morfologiczne) ze szczególnym uwzględnieniem form i utworów polodowcowych, które mają największy wpływ na właściwości, wartość i produktywność gleb oraz ich przestrzenne zróżnicowanie. Przygotowanie do gleboznawczej klasyfikacji i kartografii gruntów rolnych i leśnych. |
|
||
POS-SE>BOT1 | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu botaniki I jest wprowadzenie do anatomii roślin, klasyfikacji struktur i ogólnego zrozumienia anatomii i morfologii roślin naczyniowych. Szczególną uwagę zwraca się na główne poziomy struktury roślinnej (komórki, tkanki i funkcjonalne organy roślinne). Szczególną uwagę zwraca się na proces reprodukcji roślin. |
|
||
POS-SE>GEOGEOM |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
POS-SE>GEOL | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student w czasie kursu nabywa wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne umożliwiające rozumienie głównych procesów i zjawisk geologicznych, zachodzących współcześnie i w geologicznej skali czasu, a także rozumienie procesu ewolucji Ziemi. W szczególności nabywa praktyczne umiejętności określenia właściwości podstawowych minerałów, które są niezbędne przy ich makroskopowym rozpoznawaniu. Ponadto student nabywa umiejętności opisywania budowy i innych właściwości skał, na podstawie których możliwa jest identyfikacja i klasyfikacja najważniejszych skał różnego pochodzenia. |
|
||
POS-SE>SOILSCI |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci zapoznają się podziałem gleb na jednostki systematyczne oraz zasadami ich wydzielania. Poznają procesy kształtujące morfologią i właściwości gleb. Opisywane są zasady podziału gleb na klasy bonitacyjne i kompleksy rolniczej przydatności. Studenci zapoznają się z pojęciami żyzności i urodzajności gleb, oraz z metodami badań kartograficzno-gleboznawczych. |
|
||
POS-SE>ŻYZGLE | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot opisuje wpływ czynników antropogenicznych na właściwości gleby oraz jakość plonów w warunkach antropopresji. Zapoznaje ze sposobami oceny zagrożenia degradacją gleby, stanu degradacji gleb oraz jakości plonu. Pokazuje jak racjonalnie wykorzystywać glebę podlegającą degradacji, przeciwdziałać jej degradacji, prowadzić działania poprawiające jakość gleb zdegradowanych. Uczy jak jak gospodarować glebami podlegającymi degradacji tak aby otrzymywać produkty o możliwie najlepszej jakości. |
|
||