Przedmioty 1 sem. - technika rolnicza i leśna, st. I-go stopnia (inż.) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU PRZYRODNICZO TECHNOLOGICZNEGO)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2017/18-Z | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2020/21-Z | |||||
PTR-SI>BPR |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Budowa i procesy życiowe roślin, wpływ czynników środowiskowych na przebieg produkcji biomasy, cechy botaniczne i użytkowe podstawowych gatunków roślin uprawnych. Anatomia drewna drzew. Struktura ekosystemów leśnych Polski, specyfika biologiczna agroekosystemów. |
|
||
PTR-SI>CH |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe prawa chemiczne, budowa związków chemicznych, fizykochemia roztworów wodnych. Tematy mające znaczenie praktyczne, np., metale i ich korozja, ogniwa elektrochemiczne, ropa naftowa, polimery, zanieczyszczenie środowiska naturalnego. |
|
||
PTR-SI>GII |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student uzyskuje podstawową wiedzę z zakresu grafiki inżynierskiej. Nabywa umiejętność wykonywania szkiców, rysunków i schematów oraz czytania dokumentacji technicznej. |
|
||
PTR-SI>MWI |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładów i ćwiczeń jest uzyskanie wiedzy z teoretycznych podstaw matematyki w celu łatwiejszego zrozumienia teorii z innych przedmiotów, zarówno podstawowych jak i kierunkowych. Matematyka ma dostarczyć narzędzi badawczych niezbędnych do studiowania przedmiotów zawodowych. |
|
||
PTR-SI>FOW |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwój obszarów wiejskich w koncepcji zrównoważonego rozwoju. Zagrożenia środowiskowe i ich ograniczanie, wielofunkcyjność obszarów wiejskich, model społeczny. Finansowanie rozwoju obszarów wiejskich. |
|
||
PTR-SI>PP |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy źródeł prawa obowiązujących w sektorze rolnym. Treść wykładów skoncentrowana jest z jednej strony na ogólnych elementach prawa, a z drugiej na ogólnych regulacjach prawa rolnego. |
|
||
PTR-SI>PPZ |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student po ukończeniu kursu powinien znać stan produkcji zwierzęcej w Polsce i na świecie oraz kierunki jej rozwoju, poznać specyfikę chowu poszczególnych gatunków zwierząt gospodarskich, wpływ warunków żywienia, utrzymania, pielęgnacji i użytkowania zwierząt na jakość uzyskiwanych produktów zwierzęcych, możliwości sterowania składem i jakością produktów zwierzęcych w wyniku działania różnych zabiegów genetycznych oraz czynników chowu. Poznać skutki rozwoju chowu wielkostadnego i różnych poziomów intensyfikacji produkcji. |
|
||
PTR-SI>TI |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest prowadzony w postaci kursu blended learning na platformie Moodle. Obejmuje cztery moduły do pracy indywidualnej podzielone na bloki tematyczne oraz pracę zespołową: 1 - Elementy WEB 2.0; participatory culture. 2 - Podstawy technik informatycznych, systemowy interfejs użytkownika, przetwarzanie tekstów, oprogramowanie open source. 3 - Procesory tekstu, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, prawidłowa prezentacja treści. 4 - Grafika komputerowa: wektorowa i rastrowa, 2D i 3D. |
|
||