Przedmioty 3 sem. - rolnictwo, st. i-go stopnia (inż.) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU PRZYRODNICZO TECHNOLOGICZNEGO)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2016/17-L - Semestr letni 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - Semestr letni 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - Semestr letni 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/23 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 2025/26-Z - Semestr zimowy 2025/2026 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2022/23-Z | 2023/24-Z | 2024/25-Z | 2025/26-Z | |||||
PRO-SI>BIOLIN1 |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi procesami biochemiczno-fizjologicznymi zachodzącymi w roślinach oraz określenie wzajemnych relacji między tymi procesami i sposobu ich regulacji w zmieniających się warunkach środowiska. |
|
||
PRO-SI>BIOLIN2 |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi procesami biochemiczno-fizjologicznymi zachodzącymi w roślinach oraz określenie wzajemnych relacji między tymi procesami i sposobu ich regulacji w zmieniających się warunkach środowiska. |
|
||
PRO-SI>0398.3 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PRO-SI>CHÓT |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot składa się z dwóch części: blok 1 - hodowla zwierząt gospodarskich (prowadzący: prof. dr hab. Edward Pawlina) i blok 2 - chów zwierząt gospodarskich (prowadzący: prof. dr hab. Marian Kuczaj). W bloku 1 omawiane są podstawowe zagadnienia hodowli zwierząt, a więc: podział ras zwierząt gospodarskich na grupy, rozród, selekcja, metody kojarzenia i krzyżowania. W bloku 2 omawiane są zagadnienia chowu: struktura i reprodukcja stada, technologie produkcji zwierzęcej, systemy żywienia i utrzymania zwierząt, behawior i dobrostan zwierząt, poskramianie i pielęgnacja zwierząt. |
|
||
PRO-SI>GENA |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu student pozyska wiedzę z zakresu interpretacji zjawisk genetycznych, przekazywania informacji genetycznej z pokolenia na pokolenie. Po zakończonym kursie student będzie znał i rozumiał podstawową terminologię z zakresu pojęć genetycznych, zrozumie molekularne mechanizmy dziedziczenia cech, ekspresji genów. Najnowsze osiągniecia naukowe i przykłady praktycznego zastosowania wiedzy genetycznej w rozwiązywaniu problemów hodowlanych. |
|
||
PRO-SI>GLESKU |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z genezą gleb organicznych, ich rozmieszczeniem na Świecie i w Polsce, hydrologią obszarów mokradłowych, systematyką gleb, właściwościami gleb, znaczeniem w przyrodzie i gospodarce człowieka, sposobami ich użytkowania (rolnicze, leśne), sposobami ich ochrony oraz renaturyzacji. |
|
||
PRO-SI>GRAKA |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot realizuje zajęcia z rysunku technicznego maszynowego oraz nauki podstaw obsługi komputerowego programu graficznego AutoCAD 2011. |
|
||
PRO-SI>MIKROB |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Struktura, właściwości i klasyfikacja wirusów, bakterii i mikroorganizmów eukariotycznych; procesy metaboliczne mikroorganizmów (tlenowe i beztlenowe); różnorodność biologiczna mikroorganizmów glebowych. |
|
||
PRO-SI>MINIL | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie kursu studenci poznają genezę, budowę, cechy i znaczenie jednego z podstawowych czynników niezwykle ważnych dla wspierania żyzności i odporności gleb na degradację, jakim są minerały ilaste. Studenci zapoznają się ze specyficznymi właściwościami minerałów ilastych oraz poznają praktycznie metody ich oznaczania i interpretacji uzyskanych wyników. Poznają rolę minerałów ilastych w kształtowaniu jakości środowiska glebowego i jego funkcjonowaniu, a także w rolnictwie. |
|
||
PRO-SI>NAJEKO |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu przedstawiane i analizowane są podstawowe zagadnienia dotyczące występowania i zróżnicowania ekosystemów na kuli ziemskiej. Omawiane są ważne i ciekawe ekosystemy z naukowego i poznawczego punktu widzenia, w tym ekosystemy ekstremalne. |
|
||
PRO-SI>OCHRZ | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Prezentacja zasad ochrony zbiorowisk łąkowych. Znaczenie ochrony czynnej w zachowaniu bioróżnorodności łąk. Sposoby użytkowania sprzyjające ochronie łąk cennych przyrodniczo. |
|
||
PRO-SI>PODOD |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia i definicje związane z gospodarką odpadami; Uwarunkowania prawne gospodarki odpadami w Polsce; Kryteria i sposoby klasyfikowania odpadów w Polsce; Kompetencje poszczególnych organów władzy publicznej w zakresie gospodarowania odpadami. Zarządzanie gospodarką odpadami: odzysk, recykling, utylizacja, ewidencja, sprawozdawczość, kary i sankcje. |
|
||
PRO-SI>SOCJO |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PRO-SI>ROSSKU |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mechanizmami tolerancji roślin na substancje zanieczyszczające, ewolucję tych mechanizmów oraz z różnymi sposobami zastosowania roślin w celu monitoringu czy oczyszczania środowiska. |
|
||
PRO-SI>ŚRPGÓR |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie zróżnicowania warunków przyrodniczych terenów górskich. Szczególna uwaga zwrócona zostanie na przedstawienie wpływu rzeźby terenu, skały macierzystej, klimatu i roślinności na warunki gospodarowania na obszarach górskich. |
|
||
PRO-SI>WROCŚR |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Metody bioindykacyjne z wykorzystaniem roślin i porostów pozwalające na ocenę stanu środowiska – jego właściwości (np. odczyn gleby, trofia, wilgotność, naturalność ekosystemów) oraz zmian (w wyniku zanieczyszczeń chemicznych oraz innych form działalności człowieka). |
|
||
PRO-SI>ŻYZGLE |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot opisuje wpływ czynników antropogenicznych na właściwości gleby oraz jakość plonów w warunkach antropopresji. Zapoznaje ze sposobami oceny zagrożenia degradacją gleby, stanu degradacji gleb oraz jakości plonu. Pokazuje jak racjonalnie wykorzystywać glebę podlegającą degradacji, przeciwdziałać jej degradacji, prowadzić działania poprawiające jakość gleb zdegradowanych. Uczy jak jak gospodarować glebami podlegającymi degradacji tak aby otrzymywać produkty o możliwie najlepszej jakości. |
|
||