Przedmioty 2 sem. - rolnictwo, nst II stopnia (mag.) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU PRZYRODNICZO TECHNOLOGICZNEGO)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2016/17-L - Semestr letni 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - Semestr letni 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - Semestr letni 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-L - Semestr letni 2021/22 2022/23-L - Semestr letni 2022/23 2023/24-L - Semestr letni 2023/2024 2024/25-L - Semestr letni 2024/2025 2025/26-L - Semestr letni 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-L | 2022/23-L | 2023/24-L | 2024/25-L | 2025/26-L | |||||
PRO/AG-NM>AGROFITO | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Klasyfikacja fitosocjologiczna roślinności pól uprawnych. Struktura agrofitocenoz. Zależności między komponentami agrocenozy. |
|
||
PRO-NM>0035.2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PRO/AG-NM>ANAA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu prezentowane są główne metody z zakresu analizy w formie teoretycznej, praktycznie studenci wykonują wybrane analizy ucząc się dobrej praktyki laboratoryjnej, a także przygotowania i wykonania instrumentalnych metod analitycznych, ich praktycznego zastosowania z uwzględnieniem zalet i wad. |
|
||
PRO/AG-NM>BIOHRO | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach kursu student zostaje zapoznany z formami ochrony bioróżnorodności, metodami jej zwiększania oraz oceny w kontekście doskonalenia roślin użytkowych. |
|
||
PRO/AG-NM>DIAGMOL | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z technikami genotypowania markerami DNA. Omawiane będą techniki genotypowania takie jak: RAPD, RFLP, AFLP oraz SNP najczęściej wykorzystywane w biotechnologii roślin. |
|
||
PRO/AG-NM>HODSTR | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu student pozyskuje wiedzę z zakresu hodowli odpornościowej zarówno w środowisku rolniczym, jak i naturalnym. Student pozna zagadnienia dotyczące odporności biotycznej i abiotycznej z uwzględnieniem nowoczesnych metod hodowli odpornościowej z wykorzystaniem biotechnologii. Student zgłębi wiedzę na temat zagrożeń mykotoksynami występującymi w szerokiej gamie produktów spożywczych pochodzących od roślin porażonych. |
|
||
PRO/AG-NM>INW | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z pojęciem inwazji i wpływem gatunków inwazyjnych na środowisko przyrodnicze. Mechanizmy i etapy inwazji roślin. Metody zapobiegania i zwalczania gatunków inwazyjnych. Zasady postępowania z gatunkami obcego pochodzenia. |
|
||
PRO/AG-NM>OPROL | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs zaznajamia studentów z zagrożeniami różnorodności biologicznej i podstawami współczesnych metod ochrony przyrody. Studenci poznają ramy prawne ochrony przyrody w Polsce. Poznają podstawy biologiczne zagrożeń i sposobów ochrony na różnych poziomach organizacji – od populacji, przez ekosystem po krajobraz ekologiczny. Uwaga koncentrowana jest na specyfice zagrożeń i sposobów ochrony czynnej głównych typów ekosystemów środkowoeuropejskich oraz problematyce ochrony przyrody w warunkach rolniczych krajobrazów kulturowych. |
|
||
PRO/AG-NM>PPWA | brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot pomaga w budowaniu postaw przedsiębiorczych z ukierunkowaniem na sektor agrobiznesu oraz na prowadzenie działalności gospodarczej na obszarach wiejskich. W szczególności kurs przygotowuje do prowadzenia własnej działalności gospodarczej i pozwala doskonalić umiejętności związane z planowaniem strategicznym i marketingowym. |
|
||
PRO-NM>1835.2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PRO/AG-NM>PRDYP | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki jest zapoznanie studentów z problematyką i metodologią badań naukowych w zakresie rolnictwa oraz nabycie umiejętności realizacji badań własnych, zestawiania i analizy wyników badań oraz weryfikacji hipotez badawczych i formułowania wniosków końcowych. Istotnym elementem praktyki dyplomowej jest kształtowanie samodzielności i odpowiedzialności w zakresie powierzonych zadań. Na podstawie zebranych informacji oraz obserwacji własnych student sporządza kompleksowe opracowanie dotyczące zagadnień realizowanych w ramach praktyki, związanych z tematyką pracy magisterskiej. |
|
||
PRO/AG-NM>PZEHUM | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PRO/AG-NM>SEMI2 | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminaria mają na celu przygotowanie studenta do przeprowadzenia badań naukowych i napisania pracy magisterskiej z zakresu polowej produkcji roślinnej. Zaznajamia się on z metodami badawczymi, schematami doświadczeń rolniczych, planuje badania własne, wykonuje badania, przeprowadza obliczenia statystyczne, analizuje wyniki, pisze pracę magisterską. |
|
||
PRO-NM>2263.2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PRO/AG-NM>TECTWA |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omówienie i ocena stosowania technologii nawożenia w różnych systemach rolniczych, ocena efektywności ekonomicznej środków produkcji w różnych systemach gospodarki rolnej, systemy informatyzacji przestrzennej w produkcji rolniczej, aktualne wykorzystanie technologii precyzyjnego rolnictwa nawożeniu roślin uprawnych. |
|
||
PRO/AG-NM>WSPA | brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rys historyczny uprawy roślin, kierunki zmian w systemach gospodarowania, uproszczenia w uprawie roślin i ich znaczenie w zmniejszeniu nakładów na produkcję, omówienie współcześnie istniejących systemów w rolnictwie. |
|
||
PRO/AG-NM>WYBYCH | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie studiów student poznaje definicję odmiany i jej rodzaje, śledzi perspektywy rozwoju rynku nasiennego. Zapoznaje się z ustawą o nasiennictwie i przepisami prawnymi, oceną i rejestracją odmian i prawami hodowców. Rozumie potrzebę ochrony prawnej odmian na poziomie krajowym i międzynarodowym. |
|
||
PRO/AG-NM>ZACHBIOR |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z funkcją i potrzebą ochrony zbiorowisk łąkowych. Charakterystyka roślinności łąk użytkowanych ekstensywnie. Metody gospodarowania służące podniesieniu bioróżnorodności łąk. Pakiety rolnośrodowiskowe związanie z zachowaniem bioróżnorodności zbiorowisk łąkowych. |
|
||
PRO/AG-NM>INVITRO | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykorzystanie kultur in vitro u różnych grup roślin użytkowych - produkcja sadzonek zdrowych od patogenów, skrócenie cyklu hodowli – linie DH, indukowanie nowej zmienności, selekcja na czynniki biotyczne i abiotyczne, produkcja wtórnych metabolitów, zachowanie bioróżnorodności. |
|
||