Przedmioty 6 sem. - biologia, st. i-go stopnia (lic.) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU BIOLOGII I HODOWLI ZWIERZĄT)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - Semestr zimowy 2016/17 2016/17-L - Semestr letni 2016/17 2017/18-Z - Semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - Semestr letni 2017/18 2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - Semestr letni 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - Semestr letni 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | |||||
BBL-SL>BiGZŁ | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prowadzoną w Polsce gospodarką łowiecką, jako elementem ochrony przyrody. Tematyka zajęć obejmuje historię i zadania polskiego łowiectwa oraz wiedzę z zakresu biologii zwierzyny łownej i dziko żyjącej w Polsce, w tym podstawowych chorób zoonotycznych tych zwierząt. Program przedmiotu uzupełniają zajęcia praktyczne (terenowe) organizowane w tematycznych ośrodkach łowieckich, gdzie studenci mają możliwość poznać podstawy hodowli zwierząt łownych oraz ich rehabilitacji, a także posługiwania się podstawowymi urządzeniami łowieckimi. |
|
||
BBL-SL>BROZORG | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu przedstawiane są zagadnienia opisujące przebieg i mechanizmy sterujące rozwojem i ich genetycznym uwarunkowaniem u zwierząt |
|
||
BBL-SL>EWOL | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ewolucjonizm - nauka ogólno biologiczna. Jej zadaniem jest poznanie praw i prawidlowosci historycznego rozwoju swiata organicznego w ciągu historii geologicznej ziemi. Ewolucja dysponuje hipotezami, ideami i realnymi faktami, pozwola poznać czynniki i mechanizmy zaawansowanych zmian w przyrodzie. Teoria ewolucji proponuje kompleks woobrazeń, dopuszczalnosci i metod w celuprognozowanie wydarzeń i zjawisk w srodowisku abiotycznym i biotycznym. |
|
||
BBL-SL>HERPB | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu poznanie przez studentów fauny płazów i gadów dawnej i współczesnej, metod określania liczebności, rozpoznawania i ochrony płazów oraz gadów. |
|
||
BBL-SL>NEON | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy zagadnień okresu neonatalnego psów, kotów, przeżuwaczy, koni. Omawiany jest rozwój ważniejszych narządów w okresie prenatalnym i postnatalnym. Wpływ zdrowia matki na przebieg porodu. Poród fizjologiczny i metody oceny porodu. Cechy rozwoju układu pokarmowego u wcześniaków. Zespół słabego noworodka. Hipoksja. Resuscytacja noworodków. Opieka nad noworodkiem po porodzie fizjologicznym i po cesarskim cięciu. Wychów noworodków bez matki. Zagrożenia okresu neonatalnego chorobami niezakaźnymi i zakaźnymi. |
|
||
BBL-SL>OCHRPR | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Metody ochrony przyrody. Ochrona przyrody w Polsce - zagrożenia dla fauny i flory. Kategorie zagrożeń gatunków według klasyfikacji Międzynarodowej Unii Zachowania Przyrody (IUCN). Międzynarodowa klasyfikacja i funkcje obszarów chronionych (według IUCN). Ochrona obszarowa, gatunkowa, indywidualna. Czynna ochrona przyrody. Zasady sporządzania planów ochrony. Strategia ochrony przyrody Unii Europejskiej. Program NATURA 2000. Zrównoważony rozwój. Obieg materii i przepływ energii. |
|
||
BBL-SL>OCHZDR | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Czynniki środowiskowe a stan zdrowia zwierząt, pojęcie zdrowia i choroby, dobrostan, epizootyczne i immunologiczne uwarunkowania chorób zakaźnych, choroby niezakaźe, zapobieganie chorobom, pojęcie dobrostanu zwierząt, fizjologiczne, kliniczne i behawioralne kryteria dobrostanu, wymogi weterynaryjne przy obrocie zwierzętami i materiałem biologicznym, etyczne i prawne aspekty doświadczeń na zwierzętach, komisje etyczne, skala inwazyjności, stres i sposoby jego minimalizacji. |
|
||
BBL-SL>PANTR | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Systematyka i filogeneza rzędu naczelnych, metody klasyfikacji, morfologia naczelnych, zróżnicowanie wewnątrzgatunkowe i wewnątrzodmianowe Homo sapiens, ontogeneza, metody kontroli rozwoju. Podstawy ekologii człowieka. Zmienność biologiczna człowieka, procesy adaptacji do środowiska życia, biodemografia. Zastosowania antropologii. |
|
||
BBL-SL>PODSBIOI | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przybliża historię bioinformatyki, publiczne bazy danych bioinformatycznych oraz najbardziej popularne kierunki badań prowadzonych w bioinformatyce. |
|
||
BBL-SL>PRLIC |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- |
|
||
BBL-SL>ZOCHR | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W czasie kursu student poznaje praktykę zarządzania różnymi formami ochrony przyrody, takimi jak Parki Narodowe, rezerwaty przyrody i obszary Natura 2000, wynikającą z przepisów obowiązujacych w tym zakresie w Unii Europejskiej. |
|
||
BBL-SL>ZWLAB | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Etyczne i prawne aspekty wykorzystania zwierząt do celów naukowych i edukacyjnych. Charakterystyka podstawowych gatunków zwierząt laboratoryjnych i doświadczalnych oraz warunki ich utrzymania. Pojęcie procedury doświadczalnej. Skala inwazyjności badań. Modele zwierzęce wykorzystywane w naukach przyrodniczych i medycznych. Stosowanie zady 3 R i modele alternatywne. Metody badań behawioralnych stosowanych u gryzoni laboratoryjnych. Choroby zwierząt laboratoryjnych i narażenie człowieka na zoonozy. Po zakończeniu kursu certyfikat nabycia kompetencji osoby uczestniczącej w doświadczeniach. |
|
||