(grupa przedmiotów zdefiniowana przez DZIEKAN WYDZIAŁU BIOLOGII I HODOWLI ZWIERZĄT)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2018/19-Z - Semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - Semestr letni 2018/19 2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - Semestr letni 2019/20 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - Semestr letni 2021/22 2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - Semestr letni 2022/23 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023/24-L - Semestr letni 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
BBL/BŚ-SE>BIOIN | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Organizmy bioindykacyjne - rośliny, bezkręgowce, kręgowce, tworzenie indeksów biologicznych, indeksy biologiczne, obliczanie indeksów biologicznych, biotesty laboratoryjne |
|
||||||||
BBL/BŚ-SE>EKEWOL | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Procesowi ewolucji ulegają wszystki wydarzenia abiotyczno-biotyczne, koncowym wynikiem których jest przejaw entropii i antyentropii. Te procesy zawsze przebiegają wzajemnie zaleznie, ukierunkowano i przy wpływie tez wzajemnie zaleznych czynników i mechanizmów. Na te stosynki opiera sie podstawowe prawo biologiczne - ze ewolucja biologiczna jest mozliwa tylko na podstawie srodowiska abiotycznego i na podstawie relacje miedzy organizmami. Ostatnie jest scharakteryzowane jako bechawior. |
|
||||||||
BBL/BŚ-SE>HYDRO | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Hydrobiologia jako dział ekologii zajmujący się środowiskiem wodnym. Bada i opisuje właściwości środowisk wodnych i organizmy wodne, warunki życia, produktywność wód. Zajmuje się jakością wody dla potrzeb gospodarczych, w tym dla potrzeb rybactwa. Wskazuje sposoby poprawy jakości wód powierzchniowych i ochrony przed zanieczyszczeniami. |
|
||||||||
BBL/BŚ-SE>TERIOL | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs obejmuje charakterystykę poszczególnych rzędów ssaków, ze szczególnym uwzględnieniem występujących w Polsce, wraz z ich statusem ochronnym, rolą w ekosystemach oraz procedurami uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie badań. Omawiane są także metody badań poszczególnych rzędów ssaków, w tym metody ich chwytania i znakowania. Praktyczna częśc kursu obejmuje radiotelemetrię, programowanie i zastosowanie logerów termiczno/wilgotnościowych. W części terenowej przewidziany jest praktyczny kurs radiotelemetrii i oznaczanie wybranych gatunków. |
|
||||||||
BBL/BŚ-SE>NTSFZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Współczesne poglądy na temat pochodzenia Metazoa; hipotezy na temat klasyfikacji organizmów zwierzęcych; delimitacja gatunków - teoria i praktyka; gatunki kryptyczne; plastyczność fenotypowa; zastosowanie metody konsensusowej w diagnozowaniu gatunków; jakie fragmenty DNA świadczą o filogenezie?; wykorzystanie antycznego DNA w badaniach filogenetycznych; rola filogeografii w formułowaniu poglądów nt. filogenezy grup. |
|
||||||||
BBL/BŚ-SE>BIORIZR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Znaczenie bioróżnorodności flory. Elementy i podelementy kierunkowe we florze Polski. Wyjątkowość flory Polski na tle innych krajów Europy. Cele i praktyczne zastosowanie fitosocjologii. Podstawowe definicje związane z fitosocjologią. Struktura zbiorowisk roślinnych. Podstawy syntaksonomii. Kategorie syntaksonomiczne. Gatunki charakterystyczne, wyróżniające i towarzyszące. Zasady konstruowania tabel fitosocjologicznych. Metody wykonywania zdjęć fitosocjologicznych. Metoda Braun-Blanqueta i jej wykorzystanie w badaniach roślinności, inwentaryzacjach i ekspertyzach przyrodniczych. Regiony geobotaniczne Polski. Klasyfikacja i przegląd wybranych zbiorowisk roślinnych Polski i ich ogólna charakterystyka. Wpływ roślin inwazyjnych na florę i zbiorowiska roślinne. |
|
|||
BBL/BŚ-SE>NTGENP | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analizie i dyskusji poddane zostaną najnowsze osiągnięcia genetyki populacyjnej i odniesione do klasycznych analiz populacyjnych. Aktualne i przyszłościowe wyzwania stojące przed metodami obliczeniowymi stosowanymi w genetyce populacyjnej, jak również modele i techniki pozwalające na maksymalizowanie pozyskiwania informacji z wielkoskalowych zbiorów danych molekularnych omówione zostaną w oparciu o analizę najnowszych publikacji naukowych z tego zakresu. |
|
||||||||