Innowacje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SJO-NM>INNOW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacje |
Jednostka: | STUDIUM JĘZYKÓW OBCYCH I NAUK HUMANISTYCZNO-SPOŁECZNYCH |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | II stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Skrócony opis: |
Zajęcia projektowe, podczas których studenci będą poszukiwali innowacyjnych rozwiązań dla zagadnień związanych z kierunkiem studiów i/lub przyszłym miejscem pracy. |
Pełny opis: |
Zajęcia praktyczne o charakterze projektowym mają przygotować studentów do generowania innowacyjnych pomysłów różnymi metodami poszukiwania rozwiązań z zakresu nauki, techniki oraz organizacji w obszarze kierunku studiów. Realizowany własny projekt powinien dotyczyć innowacyjnych rozwiązań zmierzających do wdrożenia. |
Literatura: |
1. Transfer wiedzy na rzecz jakości życia, Piotr A. Wrzecioniarz, red. DRPiN, wyd. ENETEIA, 2013. 2. Innowacje w biznesie. Nowe modele i nowe praktyki, Piotr Kubinski red., Exante Wydawnictwo Naukowe, Wrocław 2017 3. Strony interentowe dotyczące: • Brain storming, • Metoda 635, • Metoda Philips 66, • Drzewo wariantów, • Tablica morfologiczna. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza absolwent zna i rozumie -podstawowe pojęcia z zakresu innowacyjności -sposoby pobudzania twórczości indywidualnej i grupowej -metody heurystyczne oraz systematycznego przeszukiwania pola rozwiązań. Umiejętności absolwent potrafi: -poszukiwać innowacyjnych rozwiązań różnymi metodami stosowanie do potrzeb i możliwości -oceniać rozwiązania różnymi metodami w celu wyselekcjonowania rozwiązań do realizacji -obronić własne innowacyjne rozwiązania z zakresu nauki, techniki, organizacji Kompetencje społeczne absolwent jest gotów do: -myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i innowacyjny, co wstępnie przygotowuje do pełnienia roli lidera -szukania niekonwencjonalnych rozwiązań -dostrzegania korzyści związanych z wykorzystaniem własnej wiedzy oraz dzielenia się wiedzą w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena projektu. Średnia ze wszystkich ocen zespołu ekspertów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MIROSŁAW MILLER, MATEUSZ ROSZKOWSKI, BOŻENA SKIBICKA, PIOTR WRZECIONIARZ | |
Prowadzący grup: | MATEUSZ ROSZKOWSKI, BOŻENA SKIBICKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przygotować studentów do generowania innowacyjnych pomysłów różnymi metodami poszukiwania rozwiązań z zakresu nauki, techniki oraz organizacji w obszarze kierunku studiów. Realizowany własny projekt powinien dotyczyć innowacyjnych rozwiązań możliwych do wdrożenia. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia projektowe, podczas których studenci będą poszukiwali innowacyjnych rozwiązań dla zagadnień związanych z ich kierunkiem studiów. Kolejno przewidziano sprecyzowanie obszaru poszukiwań, zastosowanie metod heurystycznych oraz metod systematycznego przeszukiwania pola rozwiązań, określenie zbioru rozwiązań, dobór kryteriów oceny i ostateczny wybór rozwiązania do realizacji, przygotowanie harmonogramu realizacji przedsięwzięcia oraz zapotrzebowania na kapitał w czasie. Przewidziano także prezentację i obronę projektu przed komisją. |
|
Literatura: |
1. Transfer wiedzy na rzecz jakości życia, Piotr A. Wrzecioniarz, red. DRPiN, wyd. ENETEIA, 2013. 2. Innowacje w biznesie. Nowe modele i nowe praktyki, Piotr Kubinski red., Exante Wydawnictwo Naukowe, Wrocław 2017 3. Strony interentowe dotyczące: • Brain storming, • Metoda 635, • Metoda Philips 66, • Drzewo wariantów, • Tablica morfologiczna. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | KRYSTIAN OLEK | |
Prowadzący grup: | KRYSTIAN OLEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia praktyczne o charakterze projektowym mają przygotować studentów do generowania innowacyjnych pomysłów różnymi metodami poszukiwania rozwiązań z zakresu nauki, techniki oraz organizacji w obszarze kierunku studiów. Realizowany własny projekt powinien dotyczyć innowacyjnych rozwiązań zmierzających do wdrożenia. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia projektowe, podczas których studenci będą poszukiwali innowacyjnych rozwiązań dla zagadnień związanych z kierunkiem studiów i/lub przyszłym miejscem pracy. |
|
Uwagi: |
Zajęcia mogą być prowadzone przez więcej niż jednego prowadzącego. Istnieje możliwość i przewiduje się prowadzenie zajęć w trybie „on line”. Do przedmiotu przygotowano filmy „ Innowacje” oraz „ Uniwersytet 4.0”, udostępniane studentom i prowadzącym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-03-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia projektowe, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | IGA KOŁODYŃSKA, SZYMON SZEWRAŃSKI | |
Prowadzący grup: | IGA KOŁODYŃSKA, SZYMON SZEWRAŃSKI | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia projektowe - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia projektowe, podczas których studenci będą poszukiwali innowacyjnych rozwiązań dla zagadnień związanych z kierunkiem studiów i/lub przyszłym miejscem pracy. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia praktyczne o charakterze projektowym mają przygotować studentów do generowania innowacyjnych pomysłów różnymi metodami poszukiwania rozwiązań z zakresu nauki, techniki oraz organizacji w obszarze kierunku studiów. Realizowany własny projekt powinien dotyczyć innowacyjnych rozwiązań zmierzających do wdrożenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.