Bioróżnorodność w hodowli roślin
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PRO/AG-NM>BIOHRO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Bioróżnorodność w hodowli roślin |
Jednostka: | KATEDRA GENETYKI, HODOWLI ROŚLIN I NASIENNICTWA |
Grupy: |
Przedmioty 2 sem. - rolnictwo, nst II stopnia (mag.) |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek: | Rolnictwo |
Poziom studiów: | II stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Semestr studiów: | drugi |
Wymagania wstępne: | Genetyka, hodowla roślin i nasiennictwo |
Osoba do konaktu: | Dr hab. inż. Renata Galek, prof. nadzw. Dr inż. Dariusz Zalewski |
Skrócony opis: |
W ramach kursu student zostaje zapoznany z formami ochrony bioróżnorodności, metodami jej zwiększania oraz oceny w kontekście doskonalenia roślin użytkowych. |
Pełny opis: |
Student zna rolę bioróżnorodności w hodowli roślin oraz podstawowe techniki służące do jej zwiększania. Ma świadomość jej zagrożenia. Ma rozszerzoną wiedzę na temat jej ochrony oraz metod służących do jej oceny. Zna różne sposoby rozmnażania roślin, mechanizmy genetyczne kwitnienia i tworzenia nasion w aspekcie kojarzenia roślin oraz produkcji nasiennej. Rozumie wpływ środowiska na rozmnażanie roślin i ich produktywność. Ma wiadomości z zakresu roli mutacji w ewolucji i ulepszaniu roślin uprawnych. Zna podstawowe reakcje roślin na stresy abiotyczne i biotyczne. Zna podstawowe techniki oceny tolerancyjności roślin na stresy abiotyczne i biotyczne. Umie zdefiniować zagrożenia dla bioróżnorodności. |
Literatura: |
„Biotechnologia roślin”. Pod red S. Malepszy. PWN, Warszawa, 2007, 2009. „Komórki roślinne w warunkach stresu.” Woźny A., Przybył K. Wyd. Naukowe UAM w Poznaniu, 2004. „Markery molekularne, historia naturalna i ewolucja”. Avise J.C. (2010).Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. „Podstawy cytogenetyki roślin” Rogalska S., Małuszyńska J., Olszewska M. (2005). PWN, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student W zakresie wiedzy Student ma poszerzoną wiedzę o bioróżnorodności i związkach między komponentami agroekosystemu. [RR_P7S_WK05] W zakresie umiejętności Potrafi pozyskiwać informacje z literatury i cyfrowych baz danych, właściwie je interpretować i wykorzystywać w rozwiązywaniu problemów zawodowych. [RR_P7S_UK02] W zakresie kompetencji społecznych Student potrafi sprecyzować priorytety służące do realizacji poszczególnych zadań. [RR_P7S_KO01] |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza Praca kontrolna, opracowanie raportu z ćwiczeń, kolokwium. Umiejętności Praca kontrolna, opracowanie raportu. Kompetencje społeczne Praca indywidualna i w grupach, opracowanie pracy kontrolnej i raportu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/17" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Galek | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.