Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza rynku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PEK/EŻ-SL>ANRYNKU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza rynku
Jednostka: KATEDRA EKONOMII STOSOWANEJ
Grupy: Przedmioty 3 sem. - ekonomia - ekonomika gospodarki żywnościowej, st i-go stopnia (lic.)
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek:

Ekonomia

Poziom studiów:

I stopnia

Profil:

ogólnoakademicki/praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Semestr studiów:

trzeci

Wymagania wstępne:

Mikroekonomia.

Skrócony opis:

Przedmiot ma charakter narzędziowy. Analiza rynku jest traktowana jako podstawa podejmowania decyzji rynkowych w organizacji. Studenci poznają istotę systemu informacji rynkowej oraz podstawy planowania prac badawczych. Zasadnicza część przedmiotu obejmuje metody gromadzenia i analizy danych.

Pełny opis:

System informacji rynkowej: studenci poznają struktury systemów informacji w kontekście rozwoju cyfrowych źródeł informacji. Dalsza część przedmiotu wyjaśnia proces planowania badań : od sformułowania problemu badawczego do raportu z badań. Zasadnicza część przedmiotu zawiera pełną strukturę metod badawczych: metod gromadzenia danych oraz metod analizy i interpretacji danych . W ramach metod gromadzenia danych uwagę poświęca się zarówno specyfice poszczególnych metod jak i kryteriom wyboru metod. Metody analizy danych ujęte są przede wszystkim w układzie: analiza dynamiki zjawisk, analiza zróżnicowań zjawisk oraz analiza współzależności zjawisk rynkowych.

Literatura:

Obowiązkowa :

Mruk.H. (red.) Analiza rynku.PWE Warszawa 2003.

Prymon M.: Badania marketingowe w aspektach menedżerskich,UE Wrocław 2009

Uzupełniająca:

Duliniec E. Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem,PWN 2003

Kaczmarczyk S. Badania marketingowe.Podstawy metodyczne. PWE Warszawa 2011

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

1. Student ma wiedzę o roli informacji rynkowej i systemu informacji rynkowej w procesach podejmowania decyzji (E_P6S1_WG04).

2. Zna i rozumie podstawowe metody gromadzenia, analizy i interpretacji informacji rynkowych (E_P6S_WK08).

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Absolwent potrafi analizować zjawiska rynkowe (EP6S_UW01).

2. Potrafi definiować problem rynkowy firmy i wykorzystać podstawowe metody jakościowe oraz ilościowe analizy rynku (EP6S_UW05).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1. Student jest gotów do prowadzenia badań zgodnie z zasadami etyki badawczej (E_P6S_KR09).

Metody i kryteria oceniania:

-Wiedza: Test pisemny, projekt badawczy.

-Umiejętności: Projekt badawczy.

-Kompetencje społeczne: Test.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/17" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Prymon
Prowadzący grup: Marek Prymon, Krzysztof Rutkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/17" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/18" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-01-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Prymon
Prowadzący grup: Marek Prymon, Krzysztof Rutkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Prymon
Prowadzący grup: Marek Prymon, Krzysztof Rutkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Rutkiewicz
Prowadzący grup: Krystian Ogły, Krzysztof Rutkiewicz, Grzegorz Wilczok
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Egzamin
Skrócony opis:

Przedmiot ma charakter narzędziowy. Analiza rynku jest traktowana jako podstawa podejmowania decyzji rynkowych w organizacji. Studenci poznają istotę systemu informacji rynkowej oraz podstawy planowania prac badawczych. Zasadnicza część przedmiotu obejmuje metody gromadzenia i analizy danych.

Pełny opis:

System informacji rynkowej: studenci poznają struktury systemów informacji w kontekście rozwoju cyfrowych źródeł informacji. Dalsza część przedmiotu wyjaśnia proces planowania badań : od sformułowania problemu badawczego do raportu z badań. Zasadnicza część przedmiotu zawiera pełną strukturę metod badawczych: metod gromadzenia danych oraz metod analizy i interpretacji danych . W ramach metod gromadzenia danych uwagę poświęca się zarówno specyfice poszczególnych metod jak i kryteriom wyboru metod. Metody analizy danych ujęte są przede wszystkim w układzie: analiza dynamiki zjawisk, analiza zróżnicowań zjawisk oraz analiza współzależności zjawisk rynkowych.

Literatura:

Obowiązkowa :

Mruk.H. (red.) Analiza rynku.PWE Warszawa 2003.

Prymon M.: Badania marketingowe w aspektach menedżerskich,UE Wrocław 2009.

Uzupełniająca:

Duliniec E. Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem,PWN 2003.

Kaczmarczyk S. Badania marketingowe.Podstawy metodyczne. PWE Warszawa 2011.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Berbeka
Prowadzący grup: Tomasz Berbeka, Katarzyna Gurdak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia laboratoryjne - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9 (2025-04-18)