Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | NTŻ-SI>MARKETING |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | KATEDRA EKONOMII STOSOWANEJ |
Grupy: |
Przedmioty 7 sem. - technologia żywności i żywienie człowieka, st. i-go stopnia (inż.) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek: | Technologia żywności i żywienie człowieka |
Poziom studiów: | I stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Semestr studiów: | siódmy |
Wymagania wstępne: | Podstawy ekonomii |
Skrócony opis: |
Przedmiot służy pogłębieniu wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania i planowania marketingowego. Kurs oparty jest o zapoznanie się studentów z koncepcją marketing mix zgodną z wersją 4P (polityka produktowa, polityka cenowa, polityka dystrybucyjna, polityka promocyjna). |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do zagadnień marketingowych w przedsiębiorstwach. Podział rynków i sposoby określania ich wielkości. Otoczenie i typy orientacji przedsiębiorstw. Potrzeby nabywcy jako centrum uwagi działań marketingowych. Marketing mix jako koncepcja planu marketingowego. Polityka produktowa. Struktura produktu marketingowego. Sposoby na budowanie oferty asortymentowej. Polityka cenowa. Główne narzędzia w miksie kontrahenckim. Sposoby wyznaczania cen produktów. Polityka dystrybucyjna. Kanały dystrybucyjne – charakterystyka. Polityka komunikacyjna. Sposób prawidłowej komunikacji z nabywcami. Reklama i metody jej tworzenia. Inne narzędzia promocji przedsiębiorstw. Specyfika marketingu w branży agrobiznesu. |
Literatura: |
Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków. Kotler P., 2009. Marketing, Rebis. Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: W zakresie wiedzy posiada ogólną wiedzę o podstawowych kategoriach marketingowych i marketingowej orientacji w zakładach żywienia zbiorowego, zna źródła informacji marketingowych oraz metody i techniki pozyskiwania danych marketingowych/ Test pisemny/ NT_P6S_WK15 W zakresie umiejętności: Umie wykonać analizę marketingową przedsiębiorstwa i zinterpretować jej wyniki/ Test pisemny/ NT_P6S_UW11 Potrafi pozyskać informacje marketingowe ze źródeł pierwotnych i wtórnych/ Test pisemny/ NT_P6S_UW11 Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania planu marketingowego dla przedsiębiorstwa sfery gospodarki żywnościowej/ Test pisemny/ NT_P6S_UW11 W zakresie kompetencji społecznych: Student wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta jako integralnej części zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie, Student zdaje sobie sprawę ze znaczenia zagadnień marketingowych w przedsiębiorstwach/ Ocena uczestnictwa w wykładach/ NT_P6S_KO02 |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena z wykładu 100 % |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/17" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | STANISŁAW MINTA | |
Prowadzący grup: | STANISŁAW MINTA, MAREK STACHOWIAK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-01-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 24 godzin, 2 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | MAREK NOWAK | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAREK NOWAK | |
Prowadzący grup: | MAREK NOWAK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-03 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAREK PRYMON | |
Prowadzący grup: | MAREK PRYMON | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAREK PRYMON | |
Prowadzący grup: | MAREK PRYMON | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAREK PRYMON | |
Prowadzący grup: | MAREK PRYMON | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 24 godzin, 87 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | MAGDALENA KALISIAK-MĘDELSKA | |
Prowadzący grup: | MAGDALENA KALISIAK-MĘDELSKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.