Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing w praktyce lekarza weterynarii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MWW-SJ>F10Marketing
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing w praktyce lekarza weterynarii
Jednostka: KATEDRA EPIZOOTIOLOGII Z KLINIKĄ PTAKÓW I ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH
Grupy: Przedmioty 10 sem. - weterynaria, st. mgr jednolite
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywny

Wymagania wstępne:

Ekonomia weterynaryjna, ukończenie przedmiotów klinicznych i odbycie praktyki studenckiej klinicznej.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi zasad wolnorynkowych prowadzenia biznesu. Omawiane są podstawowe definicje i terminy, dotyczące zakresu marketingu, zdobywania i utrzymania klientów, sprzedaży towarów i usług. Przedstawiona zostaje filozofia prowadzenia zakładu leczniczego dla zwierząt jako specyficznego miejsca pracy gdzie świadczy się usługi dla zwierząt i ich właścicieli. Pokazane zostaje praktyczne podejście do świadczenia usług lekarsko-weterynaryjnych w świecie realnej konkurencji i rosnących wymagań beneficjentów usług.

Pełny opis:

Studenci poznają reguły wkraczania i prowadzenia działalności gospodarczej na wolnym rynku. Zapoznają się z elementami marketingu wpływającymi na atrakcyjność świadczonych usług i przekładającymi się na działania zakupowe klientów. Tematyka zajęć obejmuje podstawowe obszary marketingu, różnice pomiędzy informacja a reklamą, zagadnienia jakości usług i ich strukturę, wykorzystanie środków public relations, zagadnienia ceny jako czynnika warunkującego wybieralność usług. Omawiane są zagadnienia obsługi bezpośredniej klientów, różnice pomiędzy świadczona usługa a otrzymaną obsługą oraz tematy obejmujące budowanie i utrzymywanie lojalności klientów jako fundamentów długotrwałego biznesu.

Literatura:

1. „Podstawy marketingu” – Jerzy Altkorn

2. „22 niezmienne prawa marketingu” – Al. Ries, Jack Trout

3. „Komunikacja marketingowa” – Barbara Szymoniuk

4. „Niewidzialny dotyk” – Harry Beckwith

5. „Marketing od A do Z” – Philip Kotler

6. „Marketing” - Alexander Hiam (seria „Dla opornych”)

7. „Managing a Veterinary Practice” – Jevring-Back, Back

8. „Veterinary Practice Management” – Shilcock, Stutchfield

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student

W zakresie wiedzy:

- zna podstawowe techniki marketingowe jako instrumenty oddziałujące na rynek

W zakresie umiejętności:

- potrafi wykorzystać narzędzia marketingowe w zakładzie leczniczym dla zwierząt, ocenia ekonomiczną sytuację w zakresie świadczenie usług lekarsko-weterynaryjnych, potrafi oceniać skuteczność strategii marketingowych, zna i rozpoznaje działania rynkowe zmierzające do poprawy efektywności ekonomicznej praktyki lekarza wet.,

- potrafi dostosować swoją ofertę pracy do zmieniającej się sytuacji na rynku pracy

W zakresie kompetencji społecznych:

- samodzielne dokonuje analizy i kreowania działań zmierzających do wzrostu liczby klientów zakładu leczniczego dla zwierząt, podejmuje działania wykraczające poza ścisłe kompetencje lekarza weterynarii, dokonuje oceny prorynkowych aktywności w praktyce lek. wet.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena uzyskana z pisemnej pracy zaliczeniowej (100%), wykonanej w grupach.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-03-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-03-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Karczmarczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Karczmarczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Karczmarczyk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)