Marketing w praktyce lekarza weterynarii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MWW-SJ>F10Marketing |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w praktyce lekarza weterynarii |
Jednostka: | KATEDRA EPIZOOTIOLOGII Z KLINIKĄ PTAKÓW I ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH |
Grupy: |
Przedmioty 10 sem. - weterynaria, st. mgr jednolite |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Wymagania wstępne: | Ekonomia weterynaryjna, ukończenie przedmiotów klinicznych i odbycie praktyki studenckiej klinicznej. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi zasad wolnorynkowych prowadzenia biznesu. Omawiane są podstawowe definicje i terminy, dotyczące zakresu marketingu, zdobywania i utrzymania klientów, sprzedaży towarów i usług. Przedstawiona zostaje filozofia prowadzenia zakładu leczniczego dla zwierząt jako specyficznego miejsca pracy gdzie świadczy się usługi dla zwierząt i ich właścicieli. Pokazane zostaje praktyczne podejście do świadczenia usług lekarsko-weterynaryjnych w świecie realnej konkurencji i rosnących wymagań beneficjentów usług. |
Pełny opis: |
Studenci poznają reguły wkraczania i prowadzenia działalności gospodarczej na wolnym rynku. Zapoznają się z elementami marketingu wpływającymi na atrakcyjność świadczonych usług i przekładającymi się na działania zakupowe klientów. Tematyka zajęć obejmuje podstawowe obszary marketingu, różnice pomiędzy informacja a reklamą, zagadnienia jakości usług i ich strukturę, wykorzystanie środków public relations, zagadnienia ceny jako czynnika warunkującego wybieralność usług. Omawiane są zagadnienia obsługi bezpośredniej klientów, różnice pomiędzy świadczona usługa a otrzymaną obsługą oraz tematy obejmujące budowanie i utrzymywanie lojalności klientów jako fundamentów długotrwałego biznesu. |
Literatura: |
1. „Podstawy marketingu” – Jerzy Altkorn 2. „22 niezmienne prawa marketingu” – Al. Ries, Jack Trout 3. „Komunikacja marketingowa” – Barbara Szymoniuk 4. „Niewidzialny dotyk” – Harry Beckwith 5. „Marketing od A do Z” – Philip Kotler 6. „Marketing” - Alexander Hiam (seria „Dla opornych”) 7. „Managing a Veterinary Practice” – Jevring-Back, Back 8. „Veterinary Practice Management” – Shilcock, Stutchfield |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student W zakresie wiedzy: - zna podstawowe techniki marketingowe jako instrumenty oddziałujące na rynek W zakresie umiejętności: - potrafi wykorzystać narzędzia marketingowe w zakładzie leczniczym dla zwierząt, ocenia ekonomiczną sytuację w zakresie świadczenie usług lekarsko-weterynaryjnych, potrafi oceniać skuteczność strategii marketingowych, zna i rozpoznaje działania rynkowe zmierzające do poprawy efektywności ekonomicznej praktyki lekarza wet., - potrafi dostosować swoją ofertę pracy do zmieniającej się sytuacji na rynku pracy W zakresie kompetencji społecznych: - samodzielne dokonuje analizy i kreowania działań zmierzających do wzrostu liczby klientów zakładu leczniczego dla zwierząt, podejmuje działania wykraczające poza ścisłe kompetencje lekarza weterynarii, dokonuje oceny prorynkowych aktywności w praktyce lek. wet. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena uzyskana z pisemnej pracy zaliczeniowej (100%), wykonanej w grupach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-03-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Karczmarczyk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Karczmarczyk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Karczmarczyk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.