Bioethics
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | BZO-AM>Bioethics |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Bioethics |
Jednostka: | KATEDRA HIGIENY ŚRODOWISKA I DOBROSTANU ZWIERZĄT |
Grupy: |
1 rok, sem.1, zootechnika |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek: | Zootechnika |
Poziom studiów: | II stopnia |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Skrócony opis: |
Tezy etyki. Narodziny bioetyki. Źródła norm etycznych w odniesieniu do zwierząt.. Eutanazja zwierząt. Etyka badań na zwierzętach. Etyka ochrony gatunków, przyrody, środowiska i własności intelektualne. |
Pełny opis: |
Etyka - moralność tezy etyki.Tezy etyki. Narodziny bioetyki. Źródła norm etycznych w odniesieniu do zwierząt.. Eutanazja zwierząt. Problemy etyczne związane z: hodowlą komórek i tkanek in vitro – w tym komórek macierzystych – transplantacji, inżynierii genetycznej, zwierzętami transgenicznymi, badaniami nad ludzkim genomem, geotechnologii, zapłodnieniem in vitro, bankami spermy, magazynowaniem zarodków. Etyka badań na zwierzętach. Etyka ochrony gatunków, przyrody, środowiska i własności intelektualnej. |
Literatura: |
Dower N. (ed.) 1990. Ethics and Environmental Responsibility. Avebury, Aldershot, Brookfield USA, Hong Kong, Singapore, Sydney Jardins J.D. 1997. Environmental Ethics. An Introduction to Environmental Philosophy. Wadsworth Pub. Co. Kordylewski L.1996. Problemy bioetyki. Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Skrypty Uczelniane, nr 747. Piątek Z.1998. Etyka środowiskowa. Nowe spojrzenie na miejsce człowieka w przyrodzie. Wyd.Instytutu Filozofii Uniw. Jagiellońskiego, Kraków. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu W zakresie wiedzy student: 1. zna podstawowe aspekty prawne i etyczne dotyczące prowadzenia badań na organizmach żywych2. 2. rozumie i zna zasady komisji bioetycznych 3. rozumie zagrożenia i problemy etyczno-moralne związane z rozwojem biologii W zakresie umiejętności student: 1. biegle wykorzystuje fachową literaturę naukową z zakresu biologii i dyscyplin pokrewnych w języku polskim i w języku angielskim 2. formułuje argumenty dotyczące etycznych i moralnychproblemów nowoczesnej biologii 3. dyskutuje o możliwościach rozwiązania niektórych problemów krytycznie ocenia informacje dotyczące biologii podawane w mass-mediach W zakresie kompetencji społecznych student: 1. jest chętny do systematycznej aktualizacji wiedzy z zakresu biologii i dyscyplin pokrewnych i świadomy potrzeby uczenia się przez całe życie aktywny w podnoszeniu swoich kwalifikacji na drodze kursów i szkoleń specjalistycznych a także studiowania specjalistycznego piśmiennictwa 2. potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób 3. jest świadomycywilizacyjnego zagrożeń dla zdrowia ludzi i wynikających z postępu cywilizacyjnego, dostrzega potrzebę stałego samokształcenia w tym zakresie i wspiera idee i działania proekologiczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie samodzielnie przygotowanego referatu z zakresu wybranego tematu wykładowego (min. 3 str. A4). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ĆW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Cwynar | |
Prowadzący grup: | Przemysław Cwynar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-20 - 2019-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Kruszyński | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.