ANALYTICAL TECHNIQUES IN HYDROBIOLOGY
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | BBL/TL-SE>TANAL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | ANALYTICAL TECHNIQUES IN HYDROBIOLOGY |
Jednostka: | INSTYTUT BIOLOGII |
Grupy: |
|
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek: | Biologia |
Poziom studiów: | II stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Semestr studiów: | czwarty |
Wymagania wstępne: | chemia, biologia |
Osoba do konaktu: | dr Magdalena Senze magdalena.senze@upwr.edu.pl |
Skrócony opis: |
Poznanie metod analitycznych w badaniach środowiska wodnego. |
Pełny opis: |
Program zajęć obejmuje omówienie technik analitycznych obowiązujących w badaniach biologicznych i uwzględniających komponenty biotyczne (rośliny i zwierzęta) i komponenty abiotyczne (woda, osady denne, gleba) środowiska. W ramach zajęć prowadzone są zajęcia terenowe w celu pobrania materiału badawczego pochodzącego ze środowiska oraz zajęcia laboratoryjne mające na celu przeprowadzenie analiz pobranych próbek. |
Literatura: |
1. Hus S.: Chemia wody, ścieków i gnojowicy, Wyd. AR we Wrocławiu 1995; 2. Falniowski A.: Techniki zbioru, utrwalania i konserwacji zwierząt, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego 2007; 3. Krzywy-Gawrońska E.: Analiza chemiczne gleb, nawozów i roślin, Wyd. AR w Szczecinie 2007; 4. Kajak Z.: Hydrobiologia-limnologia, PWN 2001; 5. Szczerbowski J. A.: Rybactwo śródlądowe, Wyd. Instytutu Rybactwa Śródlądowego, Olsztyn 1993. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu w zakresie wiedzy: Posiada wiedzę pozwalającą na interpretowanie zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych. Zna metodologię badań obowiązującą w naukach przyrodniczych. Charakteryzuje i rozróżnia elementy biotyczne oraz elementy abiotyczne środowiska wodnego. Wskazuje i scharakteryzuje metody przeprowadzenia badań analitycznych materiału hydrobiologicznego. Zna zagrożenia wynikające z narażenia na toksyczne substancje dla człowieka i zwierząt. W zakresie umięjętności: Planuje i wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego, laboratoryjne i terenowe zadania badawcze lub ekspertyzy z zakresu biologii. Podejmuje właściwe decyzje o doborze technik badawczych i potrafi je zastosować w praktyce. Poprawnie dokumentuje przeprowadzone badania. Sprawnie i bezpiecznie posługuje się aparaturą badawczą i przyrządami pomiarowymi stosowanymi w biologii. Korzysta z metod stosowanych w analityce laboratoryjnej: optycznych, spektroskopowych, elektroanalitycznych, rozdzielczych. Potrafi ocenić czynniki wpływające na wynik badań laboratoryjnych, unikając błędów przed- i postanalitycznych. Interpretuje wyniki badań laboratoryjnych w oparciu o normy i wartości referencyjne. Gromadzi oraz interpretuje dane pochodzące z analiz i na tej podstawie formułuje wnioski. W zakresie kompetencji społecznych: Jest świadomy efektów pracy w grupie. Potrafi pracować w zespole i organizować badania terenowe myśląc kreatywnie. Zdolny do kierowania zespołem i do współpracy. Postępuje zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratoriach biologicznych, wykazując odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych. Wykazuje dbałość o tworzenie warunków bezpiecznej pracy. Wykazuje kreatywność i potrafi określić priorytety służące realizacji zadania, z uwzględnieniem pracy zespołowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń i przedmiotu: jedenpisemny sprawdzian na ocenę (na ostatnich zajęciach), oddanie jednego sprawozdania z wykonanych ćwiczeń, bieżąca ocena (na podstawie ustnych wypowiedzi) postępów w nauce i aktywności. Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa; student może mieć tylko jedną nieusprawiedliwioną nieobecność. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej student jest zobowiązany do zaliczenia odpowiedniej części materiału. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie średniej ocen. Studentów posiadających zaliczenie ćwiczeń obowiązuje pisemne zaliczenie testowe z części wykładowej - egzamin (20 pytań). Egzamin trwa 45 min. Jeśli test nie zostanie zaliczony w pierwszym terminie student ma prawo ponownie go zdawać ustnie lub pisemnie w terminie poprawkowym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-20 - 2019-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Kowalska-Góralska, Magdalena Senze | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Kowalska-Góralska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.