NEW TRENDS IN ANIMAL SYSTEMATICS AND PHYLOGENY
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | BBL/BŚ-SE>NTSFZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | NEW TRENDS IN ANIMAL SYSTEMATICS AND PHYLOGENY |
Jednostka: | INSTYTUT BIOLOGII |
Grupy: |
|
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek: | Biologia |
Poziom studiów: | II stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Semestr studiów: | pierwszy |
Wymagania wstępne: | zoologia, botanika |
Osoba do konaktu: | prof. dr hab. Joanna Mąkol joanna.makol@upwr.edu.pl |
Skrócony opis: |
Współczesne poglądy na temat pochodzenia Metazoa; hipotezy na temat klasyfikacji organizmów zwierzęcych; delimitacja gatunków - teoria i praktyka; gatunki kryptyczne; plastyczność fenotypowa; zastosowanie metody konsensusowej w diagnozowaniu gatunków; jakie fragmenty DNA świadczą o filogenezie?; wykorzystanie antycznego DNA w badaniach filogenetycznych; rola filogeografii w formułowaniu poglądów nt. filogenezy grup. |
Pełny opis: |
Współczesne poglądy na temat pochodzenia Metazoa; hipotezy na temat klasyfikacji organizmów zwierzęcych; delimitacja gatunków - teoria i praktyka; gatunki kryptyczne; plastyczność fenotypowa; zastosowanie metody konsensusowej w diagnozowaniu gatunków; jakie fragmenty DNA świadczą o filogenezie?; wykorzystanie antycznego DNA w badaniach filogenetycznych; rola filogeografii w formułowaniu poglądów nt. filogenezy grup. W programie przedmiotu przewidziane są zajęcia o charakterze konwersatoryjnym. |
Literatura: |
Organisms Diversity and Evolution - Springer Journal Molecular Phylogenetics and Evolution - Elsevier Journal Evolutionary Ecology - Springer Journal Systematic Biology - Oxford Journal oraz inne materiały źródłowe traktujące o najnowszych osiągnięciach z zakresu omawianej tematyki. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu w zakresie wiedzy: student rozumie złożone zjawiska i procesy dotyczące biologii i ich związki z licznymi dyscyplinami pokrewnymi; definiuje i objaśnia współczesne teorie i prawa przyrodnicze; zna zasady funkcjonowania organizmów na różnych poziomach organizacji; definiuje i uzasadnia genetyczno-molekularne i ewolucyjne podstawy bioróżnorodności; rozumie, że zróżnicowanie organizmów jest efektem realizowania potencjału genetycznego w różnych warunkach środowiskowych student zna zasady przygotowania pracy naukowej tak pod względem merytorycznym jak i formalnym student wyjaśnia zmiany ewolucyjne w budowie organizmów w kontekście zmieniających się warunków środowiskowych W zakresie umięjętności: student, na podstawie analizy zebranych danych, formułuje i interpretuje wyniki wykonywanych zadań badawczych; porównuje je z innymi źródłami; wyciąga odpowiednie wnioski i formułuje odpowiednie sądy; posiada umiejętność przygotowania atrakcyjnego medialnie wystąpienia i prezentowania w języku polskim i obcym szczegółowych wyników swoich badań lub badań innych autorów w zakresie biologii; w tym celu wykorzystuje odpowiedzialnie polskie i obcojęzyczne źródła informacji naukowej, w tym elektroniczne; krytycznie ocenia wiarygodność tych źródeł i odpowiednio je dobiera; własne poglądy konfrontuje z innymi i umiejętnie je dyskutuje wykorzystując terminologię naukową w zakresie biologii student biegle wykorzystuje fachową literaturę naukową z zakresu biologii i dyscyplin pokrewnych w języku polskim i w języku angielskim; dyskutuje o możliwościach rozwiązania niektórych problemów; krytycznie ocenia info W zakresie kompetencji społecznych: student wykazuje kreatywność w rozwiązywaniu problemów, działając w sposób systematyczny i przedsiębiorczy student potrafi określić priorytety służące realizacji zadania, z uwzględnieniem pracy zespołowej student, w ujęciu etycznym, prawidłowo rozstrzyga dylematy współczesnej biologii; wykazuje etyczne postawy w badaniach naukowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń: ocenie podlega aktywność studentów, merytoryczny aspekt dyskusji oraz prezentacja multimedialna (maks. liczba punktów możliwych do uzyskania: 20, w tym 10x1 - za udział w dyskusji oraz 10 za prezentacje multimedialną). Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej student jest zobowiązany do zaliczenia odpowiedniej części materiału w ciągu dwóch tygodni. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie zgromadzonej liczby punktów. Zaliczenie przedmiotu:zaliczenie ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Kopij | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia laboratoryjne - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.