MARKETING
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PZI-SE>MARK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MARKETING |
Jednostka: | KATEDRA EKONOMII STOSOWANEJ |
Grupy: |
|
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek: | Zarządzanie i inżynieria produkcji |
Poziom studiów: | I stopnia |
Profil: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Semestr studiów: | trzeci |
Wymagania wstępne: | Podstawy ekonomii. |
Osoba do konaktu: | Dr eng. Stanisław Minta; stanislaw.minta@upwr.edu.pl |
Skrócony opis: |
Przedmiot służy pogłębieniu wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania i planowania marketingowego. Kurs oparty jest o zapoznanie się studentów z koncepcją marketing mix zgodną z wersją 4P (polityka produktowa, polityka cenowa, polityka dystrybucyjna, polityka promocyjna). |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do zagadnień marketingowych w przedsiębiorstwach. Podział rynków i sposoby określania ich wielkości. Otoczenie i typy orientacji przedsiębiorstw. Potrzeby nabywcy jako centrum uwagi działań marketingowych. Marketing mix jako koncepcja planu marketingowego. Polityka produktowa. Struktura produktu marketingowego. Sposoby na budowanie oferty asortymentowej. Polityka cenowa. Główne narzędzia w miksie kontrahenckim. Sposoby wyznaczania cen produktów. Polityka dystrybucyjna. Kanały dystrybucyjne – charakterystyka. Polityka komunikacyjna. Sposób prawidłowej komunikacji z nabywcami. Reklama i metody jej tworzenia. Inne narzędzia promocji przedsiębiorstw. Specyfika marketingu w branży agrobiznesu. |
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków. 2. Kotler P., 2009. Marketing, Rebis. 3. Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student W zakresie wiedzy: 1. Student posiada wiadomości teoretyczne i praktyczne, związane z analizą marketingową przedsiębiorstwa. 2. Stosuje metody klasyfikacji rynków i oceny ich wartości. 3. Orientuje się w zasadach metodyki badań marketingowych. W zakresie umiejętności: 1. Student rozpoznaje problemy marketingowe przedsiębiorstwa. 2. Samodzielnie planuje i wykonuje analizę marketingową przedsiębiorstwa oraz stosuje wynikające z niej wnioski w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W zakresie kompetencji społecznych: 1. Student wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta jako integralnej części zarządzania w przedsiębiorstwie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z ćwiczeń 50%, ocena z wykładu 50%. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-01-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Prymon | |
Prowadzący grup: | Marek Prymon | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.