Tematyka ćwiczeń:
1. Organizacja zajęć. Wprowadzenie do problematyki marketingu w przedsiębiorstwach ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki agrobiznesu i obszarów wiejskich.
2. Konstrukcja planowania według koncepcji Marketing mix. Określenie pomysłu biznesowego jako punktu odniesienia do zaprojektowania własnego projektu marketingowego opartego o model 4P.
3. Polityka produktowa – definiowanie produktów, określenie docelowego segmentu rynku.
4. Budowanie oferty asortymentowej na wybranym przykładzie.
5. Cykl życia produktu marketingowego i macierz BCG. Ćwiczenia warsztatowe w zakresie odświeżania produktów na przykładzie artykułów żywnościowych.
6. Analiza otoczenia konkurencyjnego. Zastosowanie analizy SWOT na wybranym przykładzie.
7. Polityka cenowa i jej główne narzędzia stosowane w marketingu. Typy cen i sposoby ich wyznaczania. Wykorzystanie pozostałych elementów w miksie kontrahenckim.
8. Polityka cenowa - określanie kosztów, przychodów i wyniku finansowego oraz rentowności. Ćwiczenia rachunkowe cz. 1.
9. Polityka cenowa - określanie kosztów, przychodów i wyniku finansowego oraz rentowności. Ćwiczenia rachunkowe cz. 2.
10. Prezentacje indywidualnych pomysłów projektowych w zakresie polityki produktowej i cenowej.
11. Polityka dystrybucyjna w marketingu. Określanie specyfiki dystrybucji i sposobów docierania do klientów na własnych przykładach.
12. Polityka promocyjna – wybór narzędzi promocyjnych dostosowanych do własnych projektów biznesowych.
13. Przygotowywanie przykładowych materiałów promocyjnych w ramach własnej polityki promocyjnej.
14. Dopracowywanie końcowej zawartości indywidualnych projektów marketingowych.
15. Ocena indywidualnych projektów marketingowych. Podsumowanie zajęć.
|