Prawo do ubiegania się o stanowisko asystenta na uczelni, prawo do starania się o uprawnienia zawodowe. Uzyskane wykształcenie jest odpowiednie do wykonywania zawodu „architekt krajobrazu” (nr 216201), wymienionego w rozporządzeniu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z
dnia 13 listopada 2021 r., zmieniające rozporządzenie w sprawie kwalifikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2021 r. poz. 2285).
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku architektura krajobrazu otrzymuje tytuł zawodowy magistra inżyniera. Ma wiedzę i umiejętności pozwalające na efektywne projektowanie,
programowanie i zarządzanie krajobrazem. Absolwent specjalności kształtowanie i ochrona krajobrazu jest świadomy konsekwencji podjętych działań w obszarze architektury krajobrazu i w obszarach pokrewnych. Dzięki takiemu wykształceniu absolwent może rozwiązywać złożone zadania
i problemy ze świadomością występujących uwarunkowań oraz systemowego funkcjonowania przestrzeni i wynikających z tego faktu wielopłaszczyznowych konsekwencji. Ma świadomość
własnej i zespołowej odpowiedzialności za podjęte decyzje. Wykazuje refleksję metodologiczną w odniesieniu do pracy architekta krajobrazu w obszarze praktycznym i naukowym. Może prowadzić własną firmę bądź pracować w jednostce projektowo-wykonawczej. Jest przygotowany do
efektywnego projektowania, programowania i zarządzania krajobrazem, również z uwzględnieniem specyfiki tradycji kulturowych i obszarów prawnie chronionych. Potrafi wykonywać opracowania badawcze w zakresie kształtowania krajobrazu (w tym w skali regionalnej) oraz rewitalizacji historycznych układów urbanistycznych. Może znaleźć zatrudnienie w jednostkach planistycznych opracowujących plany zagospodarowania oraz strategie rozwoju przestrzennego, w biurach związanych z restrukturyzacją obszarów zdegradowanych, w administracji samorządowej i rządowej, w szkołach wyższych i instytutach naukowych, a także w wydzielonych jednostkach ochrony
środowiska. Ma wiedzę, umiejętności i kompetencje, które warunkują dalszy proces uczenia się. Sylwetka absolwenta uwzględnia uzgodnienia środowiskowe uczelni polskich kształcących w zakresie architektury krajobrazu oraz opinie interesariuszy i zalecenia stowarzyszeń zawodowych.
|